یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
صدور اطلاعیه معاونت اداری و مالی نهاد/ بازدید از کتابخانه‌های عمومی‌استان البرز/ نخستین دوره آموزش تخصصی کتابداران کودک

مهمترین اخبار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صدور اطلاعیه معاون اداری و مالی نهاد برای پاسخ به پرسش‌های کتابداران در خصوص برخی مسائل اداری، بازدید هیات اعزامی‌نهاد از کتابخانه‌های عمومی‌استان البرز، برگزاری نخستین دوره آموزش تخصصی کتابداران کودک و همچنین افتتاح بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان اختصاص دارد.

به گزارش روابط خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مهدی اشراقی در پی پرسش‌ها و پیام‌های متعدد کتابداران و همکارانش در خصوص برخی مسائل اداری نهاد، اطلاعیه‌ای در پرتال نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور صادر کرد.

در این اطلاعیه 6 بندی آمده است:
*درباره‌ محاسبه‌ سوابق سنوات کتابداران، تمامی‌سوابق موجود در نهاد در احکام همکاران محاسبه شده است. با این حال در صورتی که هر یک از همکاران مدارک مثبته‌ای دایر بر عدم محاسبه‌ سوابق سنوات خود در اختیار دارند مدارک خود را برای بررسی مجدّد به معاونت اداری مالی نهاد ارسال نمایند.

*درباره‌ ادامه‌ تحصیل کتابداران به اطّلاع می‌رساند در صورتی که هر یک از همکاران در ساعات غیر موظّف کاری به ادامه‌ تحصیل در رشته‌های مرتبط با نهاد مطابق با طرح طبقه بندی مشاغل دهند پس از ارائه‌ مدرک معتبر علمی‌مورد تأیید مراجع ذیربط، مدارک جدید تحصیلی در احکام لحاظ خواهد شد.

*اطّلاعات جمع آوری شده مربوط به سوابق بیمه ای کتابداران منتقل شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌طی مکاتبه ای به استحضار مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌رسید و از ایشان درخواست شد تا دستور محاسبه و تأمین منابع مالی مربوطه را صادر فرمایند.

*درباره حقوق کتابداران روستایی مقرر شد از ابتدای آبان ماه سال جاری حقوق این عزیزان به صورت ماهانه و با اعمال افزایش اعلام شده پرداخت گردد.

*درباره نیروهای انجمنی کتابدار و غیر کتابدار اطّلاعات لازم از ادارات کل درخواست شده تا پس از بررسی نسبت به افزایش حقوق آن دسته از این عزیزان که حقوق کمتری نسبت به کتابداران روستایی دریافت می‌کنند اقدام لازم صورت پذیرد.

*درباره‌ فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته، برقراری این فوق العاده در مناطق مذکور در دست بررسی است.

بازدید هیات اعزامی‌نهاد از کتابخانه‌های عمومی‌استان البرز
همچنین محمد الله یاری، معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی‌نهاد و ابراهیم شمشیری و ابوالقاسم مقیمی‌،مدیران کل امور کتابخانه‌ها و امور فرهنگی نهاد در راستای بازدید‌های مسئولان نهاد از کتابخانه‌های عمومی، صبح امروز با همراهی ناصر شفیعی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی‌استان البرز، از کتابخانه عمومی‌امیرکبیر کرج بازدید کردند.

هیات اعزامی‌از سوی نهاد در نخستین بازدید خود با حضور در کتابخانه عمومی‌امیرکبیر کرج ضمن دیدار از بخش‌های مختلف این کتابخانه و گفتگو با کتابداران در سالن اجتماعات این کتابخانه به ایراد سخنرانی پرداختند.

ابراهیم شمشیری در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی‌این استان که طی بازدید هفته گذشته او تهیه شده بود، امکانات، تجهیزات و نوع خدمات و فعالیت‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی‌این استان را مطلوب ارزیابی و بر تلاش  کتابداران این استان تاکید کرد.


اولین دوره آموزش تخصصی کتابداران کودک
مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی‌کشور از برگزاری اولین دوره «آموزش تخصصی کتابداران کودک» با حضور 30 کتابدار کودک در مهرماه سال جاری در تهران خبر داد.

ابراهیم شمشیری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره با حضور کتابداران کودک استان‌های تهران، البرز، سمنان، قزوین و قم و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و در ماه‌های آتـی این دوره برای کتابداران کودک سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی‌همچنین با بیان اینکه نهاد بیش از 1700 کتابخانه‌ مجهز به امکانات و فضای مختص به کودک و 100 کتابدار کودک در اختیار دارد اضافه کرد: این اقدام به منظور توانمندسازی و ارتقای آگاهی کودکان، ترویج فرهنگ مطالعه‌ مفید، ایجاد عادت به مطالعه از سنین کودکی، همچنین گسترش سواد اطلاعاتی و مهارت اطلاعیابی کودکان صورت گرفته است.
 اولین دوره آموزش تخصصی کتابداران کودک کتابخانه‌های عمومی‌از ساعت 9 صبح سه شنبه 22 مهرماه تا ساعت 15 چهارشنبه 23 مهرماه در ساختمان مشارکت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای بلوار کشاورز برگزار خواهد شد.

افتتاح بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان
 آئین افتتاح بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان هم همزمان با اولین روز هفته عصای سفید، با حضور مهتاب کرامتی، سفیر کمپین کودکان امید، سرپرست کتابخانه‌های عمومی‌خوزستان، مدیر عامل شرکت سامسونگ در ایران و اعضای انجمن نابینایان کشور برگزار شد.

منصور کوهی رستمی‌، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی‌خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی‌این استان به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی این قشر را نادیده نگرفته و سعی داشته برنامه‌های مناسبی را برای این قشر از جامعه برگزار کند، گفت: در سال 91 بخش بزرگسالان را برای نابینایان  راه اندازی و حتی یک فرد نابینا را در این بخش استخدام کردیم.

کوهی رستمی‌با بیان اینکه در سطح خوزستان علاوه بر کتابخانه مرکزی چهار کتابخانه مجهز به بخش نابینایان برای بزرگسالان وجود دارد، اضافه کرد: این کتابخانه‌ها در آغاجاری، آبادان، خرمشهر و شادگان است و به زودی بخش نابینایان کتابخانه آبادان به امکانات کودک مجهز می‌شود.

 در این مراسم  از 26 نفر از نابینایان نخبه علمی‌ و ورزشکار با لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها